مقاله سئو

تست سرعت سایت و مشخصات یک هاست خوب

تست سرعت سایت و مشخصات یک هاست خوب . سرعت دسترسی کاربران به سایت شما چقدر است؟ چطور لود صفحات سایت را کاهش دهیم؟ بهترین سایت سنجش سرعت سایت چیست؟

سرعت سایت یکی از مهم ترین فاکتورها در رتبه دهی گوگل در زمینه یا همان بهینه سازی سایت می باشد. مهم ترین راهنمایی گوگل برای افزایش رتبه سایت این است که سایت را برای بازدیدکنندگان طراحی کنید نه برای گوگل! و در ادامه سرعت سایت را یکی از عوامل رنک دهی به سایت شما می داند. به همین خاطر بسیار مهم است که سایت شما به سرعت باز شود و بازدیدکننده برای بازدید از صفحه شما معطل نشود!

پس یکی از مهم ترین کارهای شما مخصوصا برای سایت های تجاری این است که سرعت لود صفحات شما بسیار سریع باشد تا کاربر دلزده و خسته نشده و سایت شما را نبندد!

این مهم برای کابران ایرانی که از سرعت اینترنت بالایی برخوردار نیستند اهمیت دوچندان دارد!

و حال پرسش مهم این است که برای افزایش سرعت سایت باید چه کنیم و چطور می توانیم میزان سرعت لود صفحات را بسنجیم؟

تست سرعت سایت و مشخصات یک هاست خوب

تست سرعت سایت و رتبه سایت در گوگل . سرعت دسترسی کاربران به سایت شما چقدر است؟ چطور لود صفحات سایت را کاهش دهیم؟ بهترین سایت سنجش سرعت سایت چیست؟ تست سرعت سایت تست سرعت سایت و مشخصات یک هاست خوب
تست سرعت سایت و رتبه سایت در گوگل . سرعت دسترسی کاربران به سایت شما چقدر است؟ چطور لود صفحات سایت را کاهش دهیم؟ بهترین سایت سنجش سرعت سایت چیست؟

در ابتدا اجازه بدهید عوامل مرتبط با کاهش سرعت بازشدن سایت را ارزیابی کنیم.

هاست و سرور شلوغ!

سرور در واقع بسیار شبیه یک کامپیوتر خانگی می باشد که البته تمام شبانه روز روشن می باشد! سرور شما در هر کشوری که باشد آی پی سرور شما هم در آنجا خواهد بود. کیفیت سرور به نسبت هر کشور و پینگ دهی آن متغیر می باشد. سرور های آمریکایی عموما بهترین پینگ را می دهند. چنانچه کامپیوتر شما دارای رم و سی پی یو و هارد پرقدرتی نباشد در نتیجه سرعت دسترسی به اطلاعات کامپیوتر شما کاهش می یابد. و دقیقا همین اوضاع برای دسترسی کاربران به سرور برقرار است. البته یک سرور به بخش های کوچکتر همچون VPS و هاست تقسیم می شود.

هاست فضای سایت شماست که همه محتوای شما اعم از متن و عکس و سیستم مدیریت محتوا روی آن آپلود و نصب می شود. بسیار مهم است که اولا امکانات سرور و هاست شما خوب باشد. وقتی تعداد زیادی هاست روی یک سرور باشد در نتیجه رم سرور به هاست های زیادی سرویس می دهد و در نتیجه هاست شما دارای سرعت بسیار کمی باشد.

به همین خاطر بسیار مهم است که یک هاست با کیفیت سفارش دهید.

قیمت هاست عموما سالانه می باشد و به نسبت بازدیدکننده و اطلاعات وب سایت شما باید حجم بیشتری سفارش داده شود.

پهنای باند میزان بازدید از محتوای سایت شما توسط هر بازدیدکننده می باشد که پهنای باند ماهانه بوده و پس از پایان هر ماه دوباره ریست می شود. چنانچه بازدیدکننده سایت شما بسیار زیاد شود اما محتوای سایت شما ثابت باشد، در نتیجه شما نیاز به افزایش فضای هاست خود نداشته و تنها باید پهنای باند سایت خود را افزایش دهید. اما وقتی تعداد بازدید از سایت شما بسیار بیشتر بود، شما نیاز دارید تا یک وی پی اس و در نهایت یک سرور اجاره کنید که عموما ماهانه می باشد و قیمت متوسط آن از ۵۰ هزار تومان در ماه بیشتر می باشد.  اجازه یک سرور اختصاصی همچنین بدلیل افزایش امنیت داده ها و اطلاعات سایت شما که عموما محرمانه می باشد برای شرکت ها پیشنهاد می شود.

محتوای سایت با حجم بالا و سنگین

قراردادن ویدئوهای سنگین در صفحه اول همان چیزی است که گوگل از آن متنفر است. زیرا سرعت لود مهم ترین صفحه شما را کاهش می دهد و این یعنی بی احترامی به بازدیدکننده.

شما باید از ویدئوهایی که سنگین هستند و در حالت نمایش اتوماتیک برای کاربر هستند دوری نمایید. پیشنهاد می کنیم یک دمو از ویدئوی اصلی را با حجم بسیار کم قرار داده و به کاربر بگویید در صورت تمایل حجم کامل این ویدئو را دانلود کنید.

استاندارد سازی اندازه عکس

عکس ها مهم ترین بخش از محتوای سایت شما هستند. یک پیغام عمیق را که با هزار جمله نمی توان انتقال داد با یک عکس و تصویر قابل انتقال می باشد!

اما شما باید حتما دقت داشته باشید که حجم و اندازه عکس همخوانی داشته باشند. برای مثال یک عکس ۲۰۰x200 pxl نبیاد حجم ۳-۴ MB داشته باشد!

پس عکس ها را تا آنجا که می توانید از نظر حجم و اندازه استاندارد کنید تا بازدیدکننده سایت بدون مشکل محتوای سایت شما را دیده و منتظر بازشدن عکس نباشد.

عکس و تصاویر قالب سایت

قالب سایت شما دارای گرافیک های مختلف برای زیباسازی بیشتر می باشد. اما گاهی اوقات عکس های گرافیکی داخل قالب شما دارای حجم غیراستاندارد و بالایی هستند. به این خاطر به استانداردسازی حجم عکس های قالب مثل هدر، فوتر و .. دقت کنید.

تست سرعت سایت و رتبه سایت در گوگل . سرعت دسترسی کاربران به سایت شما چقدر است؟ چطور لود صفحات سایت را کاهش دهیم؟ بهترین سایت سنجش سرعت سایت چیست؟ تست سرعت سایت تست سرعت سایت و مشخصات یک هاست خوب
تست سرعت سایت و رتبه سایت در گوگل . سرعت دسترسی کاربران به سایت شما چقدر است؟ چطور لود صفحات سایت را کاهش دهیم؟ بهترین سایت سنجش سرعت سایت چیست؟

افزونه های افزایش سرعت سایت!

چنانچه از انواع سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می کنید، افزونه های رایگان و غیر رایگان زیادی برای افزیش سرعت سایت شما وجود دارد که می توانید دانلود و نصب کنید.

پس چنانچه رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل می خواهید تا سایت شما بازدیدکننده واقعی داشته باشد این مورد مهم را نیز در سئوی سایت خود در نظر داشته باشید.

پس نیاز دارید تا تست سرعت سایت پیدا کنید.

بهترین سایت تست لود سایت چیست؟

  • سایت های مختلفی هستند که سرعت بازشدن صفحات سایت شما را اندازه می گیرند، اما طبیعتا وقتی گوگل خود یک ابزار سنجش سرعت سایت معرفی کرده دیگر استفاده از سایر ابزارها معنای چندانی ندارد.

ابزار گوگل برای وبمسترها

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

اما نکته مهم در این بین این می باشد که در حال حاضر و بدلیل تحریم های ایران گوگل دسترسی به این ابزار را با آی پی ایران ممکن نکرده است. به بیان ساده تر برای استفاده از ابزار تست سرعت سایت گوگل باید از وی پی ان و فیلترشکن استفاده کنید.

روش های دیگر افزایش سرعت سایت

بازدید از صفحات سایت توسط موبایل گسترش بسیار زیادی یافته است. به همین خاطر ریسپانسیو بودن سایت یکی از قابلیتهایی است که گوگل به سایتهایی که ریسپانسیو هستند رتبه بهتری می دهد. اما در پروزه جدیدتر یعنی AMP یا همان شتاب دهنده صفحات موبالی گوگل پروزه ای را ارائه کرده که هدف آن افزایش سرعت بازشدن صفحات سایت در گوشی موبایل تا ۱۰ برابر بیشتر است. چنانچه سایت شما وردپرس می باشد می توانید خوشحال باشید. زیرا وردپرس از این قابلیت حمایت می کند و نکته جالب تر اینکه این افزونه بصورت رایگان توسط وردپرس ارائه شده است.

اطلاعات بیشتر درباره AMP

قانون جدید سئو انتشار یافته توسط گوگل! Accelerated Mobile Pages یا همان شتاب دهنده صفحات موبایل . آیا می خواهید رتبه بهترین در گوگل داشته باشید؟ آیا سایت شما رنتک خوبی در گوگل ندارد؟ آیا در جستجوی روش های جدید سئوی سایت هستید؟ تست سرعت سایت تست سرعت سایت و مشخصات یک هاست خوب
قانون جدید سئو انتشار یافته توسط گوگل! Accelerated Mobile Pages یا همان شتاب دهنده صفحات موبایل . آیا می خواهید رتبه بهترین در گوگل داشته باشید؟ آیا سایت شما رنک خوبی در گوگل ندارد؟ آیا در جستجوی روش های جدید سئوی سایت هستید؟

نوشته اختصاصی مهدی محمدی دهقانی

www.FeedMap.ir

پروژه سئوی Sitemap Directory

پروژه سئوی Sitemap Directory روشی نوین در بهینه سازی سایت (سئو) می باشد که باعث افزایش پیج آتوریتی و رنک سایت شما در نتایج گوگل می شود. قیمت بسیار مناسب و کیفیت و اثربخشی بالا ویژگی بارز این سرویس سئوی ایرانی می باشد. سایت www.FeedMap.ir سایت رسمی بخش فارسی این پروژه سئو می باشد که اطلاعات کامل درباره این روش نوین سئو در آن قرار داده شده است. بک لینک به نقشه سایت شما یکی از ویژگی های بارز این پروژه سئو می باشد.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا