بهینه سازی سایت - سئو

سایت شرکتی حرفه ای و رازهای موفقیت در تجارت الکترونیک

سایت شرکتی حرفه ای و رازهای موفقیت در تجارت الکترونیک. راهنمای طراحی سایت شرکتی و راهنمای استخدام نیروی کار متخصص برای افزایش فروش و مشتری جدید در اینترنت

اینترنت کسب و کارها را دگرگون کرد و مدیران باهوش نیک می دانند چطور از این ابزار تبلیغاتی بهترین و اثربخش ترین استفاده را داشته باشند. شاید شما از آن دسته مدیرانی باشید که مایل هستید یک سایت شرکتی حرفه ای داشته باشید، اما در عمل به هر دلیلی در این کار موفق نبوده اید. در این راستا پیشنهاد می کنیم حتما این راهنمای آموزشی را بخوانید. زیرا مهم ترین نکات مورد نیاز برای داشتن یک وب سایت تجاری و سایت شرکتی حرفه ای را خواهید خواند.

نکته مهم اول: بنز و پراید هر دو ماشین و خودرو هستند!

برای داشتن یک وب سایت حرفه ای باید از نام و ظاهر سایت فراتر رفت و به کیفیت طراحی و ساختاربندی و مهم تر از همه ی سایت توجه داشت. به بیان ساده پراید و بنز هر دو را خودرو می نامیم، اما همه ما می دانیم که از نظر کیفیت و البته قیمت تا حدی با هم تفاوت دارند!!!

یک دکه روزنامه فروشی یا یک برج تجاری؟

اندازه کسب و کار شما چقدر است؟ گستره بازار شما تا کجاست؟ یک دکه روزنامه فروشی در یک خیابان؟ یک مغازه در یک محله و یا یک پاساژ در یک منطقه و یا یک حجره در بازار؟

بهتر از من می دانید برای راه اندازی یک کسب و کار در اندازه یک دکه نیاز به هزینه چندانی ندارید. اما برای ساخت یک پاساژ بلند مرتبه نیاز دارید که با فونداسیون قوی از زیرزمین ریشه های آنرا محکم کنید و یک وب سایت نیز دقیقا به همین صورت است. به نسبت اندازه وب سایتتان باید ریشه و ساختار آنرا قوی و تنومند کنید.

همچنین چنانچه فروشگاه یک طبقه داشته باشید و بخواهید ۲۰ طبقه روی آن بنا کنید نخست حتما باید فروشگاه خود را کاملا خراب کرده و از نو با فونداسیونی که قدرت و توان یک ساختمان ۲۱ طبقه را داشته باشد بنا کنید و یک وب سایت حرفه ای که در آینده به مرور توسعه می یابد باید از ابتدا چنین ریشه و ساختاری داشته باشد تا مجبور نباشید آنرا کاملا پاک کنید که ضربه ای بسیار بزرگ به تجارت الکترونیک خود زده اید و کمترین نتیجه آن حذف صفحات ایندکس شده از نتایج جستجوی گوگل می باشد. گوگلی که همه ایرانیان برای جستجوی نیازهای خود از آن استفاده می کنند.

 

شرکت طراحی سایت یا استخدام طراح وب سایت

در این بخش بزرگترین اشتباهی را که شرکتهای متوسط به بالا انجام می دهند را خدمت شما عرض می کنیم و اینکه تصور می کنند با سپردن کار طراحی وب سایت شرکتی به یک شرکت حتی حرفه ای طراحی وب سایت همه کار را انجام داده و به هدفشان رسیده اند، در حالی که این نوع نگرش کاملا اشتباه است!

در یک مثال ساده عرض کنم که متاسفانه دیدگاه ۹۰ درصد مدیران کشور بر همین پایه استوار هست که توجه نمی کنند که در طراحی وب سایت به این نکته آشکار یعنی تفاوت بین پراید و بنز دقت نمی کنند! و در گام اول صرفا در جستجوی یک طراحی سایت ارزان هستند.

و تصور کنید یک شرکت طراحی سایت تنها اگر ۲۵۰ هزار تومان برای راه اندازی یک وب سایت شرکتی ارزان دریافت کند و به فرض در کمترین حالت اگر روزانه فقط ۱۰ سفارش انجام دهد در ماه بیش از ۷۷ میلیون تومان درآمد خواهد داشت. اما یک وب سایت حرفه ای نیاز به پشتیبانی و به روزرسانی دارد تا از یک وب سایت اثربخش به یک زباله دارن با اطلاعات بی مصرف تبدیل نشود و این در حالی است که هزینه و زمان خود را می طلبد و مشتری هم برای سفارش این نوع سایت زیاد نیست، پس کدام شرکت طراحی وب سایت می آید و درامد آسان بالا را رها کرده و تمرکز بر روی یک سایت شرکتی می گذارد؟

برای مثال لطفا این عکس را که چند روز قبل گرفته ام ببینید:

سایت شرکتی حرفه ای و رازهای موفقیت. راهنمای طراحی سایت شرکتی و راهنمای استخدام نیروی کار متخصص برای افزایش فروش ومشتری جدید در اینترنت سایت شرکتی سایت شرکتی حرفه ای و رازهای موفقیت در تجارت الکترونیک
سایت شرکتی حرفه ای و رازهای موفقیت در تجارت الکترونیک

عکس بالا از بخش پشتیبانی یکی از وب سایتها گرفته شده و چند نکته بسیار مهم در این تصیور مشخص است.

۱- در کمتر از چند روز سیستم مدیریت محتوای وردپرس دو بار به روزرسانی شده.

۲- در به روزرسانی دوم چند مسئله امنیتی و ۶۲ ایراد دیگر برطرف شده!

حال تصور کنید که سایت شما در طول یکسال نیاز به چند بار به روزرسانی دارد!

و البته موارد ریز اما بسیار مهم دیگری وجود دارند که با یک پشتیبانی دائمی فاصله بین شما و رقبا را مشخص می کنند!!!

سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یا اوپن سورس؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای اوپن سورس است که انتخاب اول بسیاری از شرکتها برای طراحی و راه اندازی وب سایت است و دلیل آن اینست که یک سیستم اوپن سورس یعنی اینکه تمامی افراد متخصص در تمامی دنیا می توانند ایرادات و اشکالات آنرا دیده و رفع کنند. اما بسیاری از مدیران تصور می کنند که حتما باید یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی برای راه اندازی وب سایتشان داشته باشند و این در حالی است که چنین تصمیم گیری مدیریتی در بیشتر موارد اشتباه است.

به بیان ساده تر طراحی و برنامه نویسی یک سیستم مدیریت محتوای واقعا اختصاصی هزینه و زمان بسیار زیادی می خواهد و مناسب شرکت های بسیار بزرگ در حد Corporation می باشد نه شرکت های متوسط و حتی بزرگ!

تصور کنید یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی نوشته باشید و آیا می دانید این سیستم که آزموده نشده چقدر مشکل خواهد داشت؟ و مهم تر از آن برای به روزرسانی و ارتقای آن باید حتما یک نیروی کار دائمی داشته باشید!

در حالی که یک سیستم محتوای اوپن سورس انقدر نگاه روی آن متمرکز است که هماطنور که مشاهده کردید در عرض چند روز چند نکته امنیتی آن پیدا و به رفع  شد.

استخدام نیروی کار یعنی تمرکز و بهبود مستمر

از قدیم گفته اند آشپز که دوتا شد آش یا شور می شود یا بی نمک و یا می گویند همیشه یک دکتر خانوادگی بخصوص برای خود داشته باشید. زیرا به مشکلات شما آگاه است و رفتن پیش یک دکتر جدید یعنی کوشش و تلاش دوچندان برای پی بردن به مشکلات قبلی شما و حال اینکه داشتن یک دکتر ثابت یعنی آشنایی کافی به وضعیت جسمی و روحی شما و آگاهی به سابقه بیماری و یافتن بهترین روش درمان در کمترین زمان.

در این راستا چنانچه شما سایت خود را بصورت طراحی پروزه ای به یک شرکت سپرده باشید و از آن راضی نباشید، شرکت های دیگر به سختی طراحی سایت شرکت قبلی را قبول داشته و خواهان طراحی از صفر هستند! یا بنا بر تجربه برخی از مشتریانم که در بخش مشاوره مطرح می کنند برخی از شرکتها پس از طراحی و تحویل سایت در مراحل بعدی اصلا وقتی برای ویرایش و به روزرسانی سایت ندارند و برای رفع یک مشکل ساده یا آپلود عکس انقدر زنگ زده ام که خسته شده ام.

و همه اینها مشکلات نداشتن یک نیروی کار متخصص در طراحی و به روزرسانی سایت است.

 

و اما پیشنهاد نویسنده این مقاله:

یک پیشنهاد خوب برای بهترین سرویس طراحی سایت همراه با خدمات سئو

 

و نکته پایانی بسیار بسیار مهم

لطفا در سایت گوگل www.Google.com نام سرویس یا محصول خود را جستجو کنید تا ببینید کدام رقبای شما در نتایج جستجوی گوگل هستند. مهم نیست که شما اطلاعی درباره اهمیت این بازار بسیار گسترده دارید یا نه اما حقیقت این است که همه افرادی که به سرویس یا محصول شما نیاز دارند از گوگل برای جستجوی نیازهای خود استفاده می کنند و شخصیت های حقیقی و حقوقی کوچکتر از شما و یا حتی دلالان در غیاب شما به عنوان یک شرکت بزرگ در حال توسعه سهم بازار دیجیتالی خود هستند! برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنم مقاله دیگر مرا در سایت سئو دات نت بخوانید:

کمک به تولیدکننده ایرانی و نیروی کار

 

نوشته مهدی محمدی دهقانی

کارشناس مدیریت بازرگانی

عضور انجمن علمی تجارت الکترونیک ایران

عضو انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی

همکاری با بخش تبلیغات گوگل در مالزی ۲۰۰۸-۲۰۱۲

 

پروژه سئوی Sitemap Directory

پروژه سئوی Sitemap Directory روشی نوین در بهینه سازی سایت (سئو) می باشد که باعث افزایش پیج آتوریتی و رنک سایت شما در نتایج گوگل می شود. قیمت بسیار مناسب و کیفیت و اثربخشی بالا ویژگی بارز این سرویس سئوی ایرانی می باشد. سایت www.FeedMap.ir سایت رسمی بخش فارسی این پروژه سئو می باشد که اطلاعات کامل درباره این روش نوین سئو در آن قرار داده شده است. بک لینک به نقشه سایت شما یکی از ویژگی های بارز این پروژه سئو می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا