بهینه سازی سایت - سئومقاله سئو

راهنمای ساخت نقشه سایت sitemap.xml برای سایت

راهنمای ساخت نقشه سایت sitemap.xml برای سایت بر اساس استاندارد گوگل. نقشه سایت یکی از مهم ترین ابزار گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد. چطور یک سایت مپ حرفه ای رایگان بسازیم؟

بهینه سازی سایت و امروز دغدغه سایتهای ایرانی و خارجی می باشد. از هنرمندان گرفته تا صاحبان کسب و کارهای خرد و کلان همه در پی این هستند که رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل داشته باشند. نقشه سایت یکی از مهم ترین ابزارهای برای بهینه سزای سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل می باشد.

  • راهنمای ساخت نقشه سایت برای تمامی افرادی که سایتشان نقشه ندارد بسیار فوری و حیاتی می باشد.
  • راهنمای ساخت نقشه سایت برای تمامی افرادی که فرمت نقشه سایت آنها  .xml نیست بسیار مهم می باشد.
  • راهنمای ساخت نقشه سایت برای افزایش رتبه سایت شما بسیار حیاتی می باشد
  • راهنمای ساخت نقشه سایت برای دریافت بازدیدکننده واقعی از گوگل بسیار مورد نیاز می باشد.

آیا می دانید مهم ترین ابزار گوگل برای بررسی وضعیت سایت شما نقشه سایت می باشد؟ و مهم ترین استاندارد مورد پذیرش گوگل برای یک نقشه سایت  Sitemap  این است که فرمت نقشه وب سایت شما بصورت sitemap.xml باشد؟ البته نام آن می تواند هر چیزی مانند  site-map باشد، اما بسیار مهم است که پسوند آن  XML باشد.

انواع طراحی وب سایت

در تقسیم بندی اولیه بطور کلی ما دون نوع ساختار در طراحی وب سایت داریم. طراحی سایت ایستا یا استاتیک و طراحی سایت پویا یا داینامیک . وب سایتهایی که بصورت استاتیک طراحی شده اند بصورت HTML بوده و ساختار تعاملی چندانی با بازدیدکننده وب سایت ندارند. زیرا دارای دیتابیس نیستند. اما سایتهای داینامیک که امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کار از این روش برای طراحی وب سایت استفاده می کنند دارای قدرت تعاملی بسیار بالا همچون تماس دوطرفه بین خود و بازدیدکننده می باشند. این وب سایتها دارای دیتابیس بوده و از زبان های برنامه نویسی پیشرفته تری استفاده می کنند.

برای ساخت یک وب سایت پویا از انواع  CMS ها یا همان سیستم مدیریت محتوا استفاده می شود. تعداد بسیار زیادی از انواع سیستم های مدیریت محتوا وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید یک وب ساست کاملا حرفه ای طراحی و پیاده سازی نمایید.

یک سیستم مدیریت محتوا نیاز به ساخت دیتابیس و سپس نصب دارد. نصب خود اسکریپت و سپس نصب افزونه (پلاگین) با توجه به نوع کاربری که هدف از ایجاد وب سایت است.

قالب یا پوسته یکی دیگر از مهم ترین بخش ها در زمینه استفاده از سی ام اس ها می باشد که می توانید بصورت آماده تهیه نمایید که نمونه آماده یک قالب وب سایت بصورت رایگان برای دانلود وجود دارد یا بصورت قالب های پولی می توانید خرید کنید که البته دارای پشتیبانی و به روزرسانی هستند که این نوع قالب های پولی را پیشنهاد می کنیم.

زیرا کُدهای موجود در قالب ها تاثیر بسیار مهمی بر روی سئوی سایت شما می گذارند.

کُدهای قدیمی سایت شما را کُند و ناامن می کنند و به نسبت به روز بودن قالب و پوسته وب سایتتان به همان اندازه رتبه وب سایت شما افزایش یا کاهش پیدا می کند!

درباره سیستم های مدیریت محتوا

راهنمای ساخت نقشه سایت برای سیستم مدیریت محتوا راهنمای ساخت نقشه سایت راهنمای ساخت نقشه سایت sitemap.xml برای سایت
راهنمای ساخت نقشه سایت برای سیستم مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا عموما رایگان هستند. سیستم های مدیریت محتوای مختلفی وجود دارند که با آنها می توان هر نوع سایتی را راه اندازی کرد. تنها کافی است افزونه و پوسته مرتبط با فعالیت سایت خود را دانلود کرده یا خریداری نمایید و سپس ویرایش کنید.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا از جمله سیستم های مدیریت محتوای رایگان هستند که می توان انواع وب سایت را راه اندازی نمود.

البته در مراحل پیشرفته تر  صاحبان وب سایت یا صاحب شرکت اقدام به سفارش نوشتن سیستم مدیریت محتوای اختصاصی و یا سفارش طراحی پوسته اختصاصی برای سیستم مدیریت محتوا خود می کند و در نهایت سفارش ساخت پلاگین با کارکرد مورد نیاز فعالیت سایت و شرکت تجاری.

راهنمای ساخت نقشه سایت sitemap.xml برای سایت

چنانچه وب سایت شما از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده می کند و مایل هستید تا نقشه سایت داشته باشید کافی است در گوگل ” افزونه نقشه سایت”  را جستجو کنید. برای مثال چنانچه سایت شما با وردپرس طراحی و پیاده سازی شده باشد تنها کافی است هر یک از این کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید . افزونه نقشه سایت برای ورد پرس ، پلاگین نقشه سایت برای وردپرس، بهترین افزونه نقشه سایت و چنانچه سایت شما انگلیسی هست کلمات کلیدی همچون

sitemap for wordpress cms, best xml sitemap, wordpress plugin, sitemap plugin

و کلمات کلیدی مشابه دیگر برای هر سیستم مدیریت محتوای دیگر.

پس از نصب افزونه و نوشتن اولین پست، نقشه وب سایت شما بصورت خودکار ساخته شده و نوشته های بعدی شما نیز به آن اضافه خواهد شد.

ساخت نقشه سایت بصورت دستی

ما مهم ترین مورد راهنمای ساخت نقشه سایت بصورت دستی می باشد که برای سایتهای با طراحی استاتیک و همچنین سیستم های مدیریت محتوای سفارشی بسیار کارآمد است و البته برای شناخت شما از یک نقشه وب سایت تا بتوانید استراتژی سئو و استراتژی بازاریابی اینترنتی خود را با توجه به وضعیت رقبا سازماندهی نمایید.

برای ساخت یک نقشه سایت با فرمت  xml کافی است یک فایل نوت پد باز کرده و آنرا با نام sitemap.xml ذخیره نمایید.

در مرحله بعدی این کُدها را داخل فایل ذخیره شده پیست کنید.

<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:schemaLocation="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">
 <url>
  <loc>https://www.feedmap.ir/</loc>
  <priority>0</priority>
  <changefreq>always</changefreq>
  <lastmod>2016-10-06T04:58:19-00:00</lastmod>
 </url>
  <url>
  <loc>https://www.feedmap.ir/shop/</loc>
  <priority>0</priority>
  <changefreq>always</changefreq>
  <lastmod>2016-10-06T04:58:19-00:00</lastmod>
 </url> 
  <url>
<loc>https://www.feedmap.ir/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%B3%D8%A6%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/</loc>
  <changefreq>always</changefreq>
  <priority>0.80</priority>
 </url>
</urlset>
نکته مهم اینکه آدرس های FeedMap.ir را بطور کامل با نشانی های صفحات مهم سایت خود جایگزین کنید. صفحات مهم مانند صفحه اول سایت، صفحه فروشگاه، صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما و …
همانطور که در کُدهای بالای مشاهده می نمایید اطلاعات نقشه سایت شما بصورت ذیل شروع می شود:
<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:schemaLocation="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">
و به خط زیر ختم می شود:
</urlset>
و در بین این کدها باید هر صفحه از وب سایت خود را داخل نقشه سایت کنید.برای اضافه کردن هر صفحه جدید باید این کُدها را وارد نمایید.
 <url>
  <loc>your webpage URL</loc>
  <changefreq>always</changefreq>
  <priority>0.70</priority>
 </url>

به صفحات مهم مانند صفحه اول وب سایت که مهم ترین صفحه سایت شماست رتبه خوب priority بدهید. صفحه فروشگاه، صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما دیگر صفحات مهم سایت شما هستند

 

و در پایان کافی است نقشه سایت خود را در ریشه root وب سایت خود آپلو نموده و در گوگل ثبت نمایید.

در پایان یک نمونه نقشه سایت آماده بصورت فایل زیپ برای شما تهیه شده است که می توانید دانلود نمایید.

دانلود نقشه سایت آماده

چنانچه هنوز پرسشی داشتید از فرم پایین همینص فحه ارسال نمایید.

 

English Version:

مهدی محمدی دهقانی

مدیر پروژه سایت مپ دایرکتوری

 

www.Feedmap.ir

www.FutureFarmOnline.com

پروژه سئوی Sitemap Directory

پروژه سئوی Sitemap Directory روشی نوین در بهینه سازی سایت (سئو) می باشد که باعث افزایش پیج آتوریتی و رنک سایت شما در نتایج گوگل می شود. قیمت بسیار مناسب و کیفیت و اثربخشی بالا ویژگی بارز این سرویس سئوی ایرانی می باشد. سایت www.FeedMap.ir سایت رسمی بخش فارسی این پروژه سئو می باشد که اطلاعات کامل درباره این روش نوین سئو در آن قرار داده شده است. بک لینک به نقشه سایت شما یکی از ویژگی های بارز این پروژه سئو می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا